Met onze blog In2Food inspireren we je graag met recepten, wetenswaardigheden, creatieve ideeën en acties rond onze producten. Wil je zelf iets kwijt over onze recepten, producten of info? We horen graag van je. Mail even naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Salade blote billetjes in het gras

Ik smul van een boterham met kaas, maar ik lunch ook graag met een salade. Gevarieerd eten is volgens mij het geheim van gezond eten. Zelfverklaarde gezondheidsgoeroes die brood in de ban doen, daar moet ik niks van hebben. Wel vervang ik sinds een paar jaar af en toe m’n lunchboterhammen door een gevulde soep, of door een lekkere salade. En dat bevalt me goed. Ik heb langer een verzadigd gevoel en je krijgt en passant lekker veel vitamines binnen.

Lees meer...

(Min of meer) Gezonde crumble met appel, cranberry en witte chocolade

Deze crumble is niet alleen heerlijk als dessert maar ook nog eens gemakkelijk klaar te maken (zeker voor grote groepen) en (min of meer) gezond. Natuurlijk zit er wel wat suiker in, en witte chocolade zit ook niet bomvol vitaminen maar de appels en cranberry maken een hoop goed. Verder heb ik de helft van de suiker genomen die meestal wordt aangeraden in dit soort desserts. Let bij het kiezen van je muesli op het suikergehalte. Dit verschilt sterk per merk. Ik heb de superfruit oat mueslli van Urtekram gebruikt, welke 25 gram suikers per 100 gr muesli bevat. Heb je een musli met meer suiker, voeg dan minder suiker toe aan de crumble.

Lees meer...

Kip met gnocchi in emmentalersaus

Op het eerste gezicht lijkt dit misschien een vrij machtig gerecht, met kip, kaas, slagroom en gnocchi. Nogal winters ook. En toch, toen wij het onlangs aten, voelde dat helemaal niet zo. Ik serveerde er een frisse salade bij en we zaten allemaal te smullen. Binnenkort maak ik het weer!

Lees meer...

Pastella: een groentebom in pastavorm

Dankzij een biologisch groenteabonnement dat wekelijks bij ons wordt thuisbezorgd, zitten wij nooit zonder groente. Bij het bedenken van het avondeten ga ik altijd uit van de groente die ik in huis heb. Daar verzin ik een gerecht bij. Hierdoor eten we gevarieerd en gezond, met volop vitamines. Heerlijk!

Lees meer...

Lunchsalade met rode kool

Het is mijn streven om twee keer per week te lunchen met een salade. Vaak lukt het 'uit tijdgebrek' maar één keer. Gebrek aan tijd is natuurlijk niet de echte reden. Een salade maak je in tien minuten, en als je de ingrediënten apart verpakt kan je het prima de avond van tevoren klaarmaken. Soms heb ik gewoon niet zoveel inspiratie. En soms ben ik die slablaadjes, komkommer en tomaat een beetje zat.

Lees meer...